Teoreme și extreme

Polinoame, „integrame”

Paranteze, ipoteze

Dezvoltate în proiect

Se rezolvă în CORECT!

Infinitul stăpânește

Peste vremuri, peste timp,

Fii CORECT și tu vei crește

‘Nalt ca muntele Olimp!

Prof. Gabriela Brenciu – responsabil al cercului de matematică

Cand am fost selectat în grupul țintă al proiectului CORECT, am primit vestea cu o oarecare reticență. Nu mi-am imaginat că toată tehnologia momentului poate să fie pusă în slujba unei ore de română. Am avut parte de mari surprize care m-au determinat să vin la aceste cursuri cu plăcere. Am cunoscut un alt fel de profesori, colegi noi și am învățat multe lucruri interesante!                                                             

Spiridon Ion- Elev din grupul țintă al proiectului CORECT

CORECT a reprezentat pentru mine, cu siguranță, una dintre cele mai mari provocări profesionale! A fost un proiect cu și pentru elevi. Ceea ce m-a bucurat peste masură a fost entuziasmul cu care aceștia au participat la activitățile propuse, dovedind un interes neașteptat în ceea ce privește metodele moderne, inedite, prin care au fost înviorate activitățile de învățare! Dăruirea cadrelor didactice s-a măsurat în zâmbetele elevilor încântați că pot învăța și altfel decât la școală!

prof. Cristian Vieru- responsabil al cercului de Limba și literatura română Centru Suport pentru Educație Permanentă Scoala Profesională ”Kronstadt” Brașov

Activităţile din cadrul Programului Educaţional de Sprijin au fost adaptate la particularităţile grupului ţintă de elevi.

Proiectul a răspuns nevoilor elevilor din grupul țintă fapt concretizat prin prezența deosebită a acestora la activități.

Obiectivul principal al proiectului de obţinere a unor rezultate superioare la examenele naţionale a fost realizat cu succes si s-a demonstrat prin procentele mari de promovabilitate de la Evaluarea Națională și Examenul de Bacalaureat.

Utilizarea tehnologiilor moderne de informație și de comunicații (tehnologii video de teleprezență, rețele securizate educațional, medii sociale de învățare online) a crescut motivația elevilor pentru participarea la programul educațional. De asemenea s-au eficientizat serviciile educaţionale destinate elevilor şi cadrelor didactice.

Dezvoltarea competentelor profesionale pentru specialisti in consiliere si orientare oferă unităților de învățământ oportunitatea de a beneficia de serviciile acestora și după încheierea proiectului.Dotarea unităților de învățământ cu aparatura modernă permite acestora continuarea activităților de sprijin educațional pentru elevi, astfel încât, sustenabilitatea proiectului este asigurată.

Director prof. Dana Alexandrescu – Responsabil CDE- Golegiul ”Grigore Antipa” Brașov

Proiectul CORECT la Colegiul Tehnic “Maria Baiulescu” Brașov

Proiectul POSDRU/153/1.1./S/139768 “Consiliere și Orientare Relevante pentru o Educație de Calitate și Transregională” (CORECT) s-a desfășurat la Colegiul Tehnic “Maria BAIULESCU” Brașov în perioada octombrie 2014 – august 2015.

Centrul Deschis pentru Educație a fost amenajat și dotat cu echipamente de teleprezență, 177 de elevi (dintre care 161 elevi ai școlii noastre) au beneficiat de servicii de consiliere și orientare școlară și profesională adaptate și de un program educațional integrat alcătuit din module de Limba și literatura română, Matematică și Tehnologii moderne, program desfășurat sub îndrumarea a 8 cadre didactice din școală.

Săptămânal, pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a, au avut loc 6/7 cercuri în cadrul programului educațional de sprijin. Pe tot parcursul anului școlar s-au derulat serviciile de consiliere specifice dar elevii școlii au participat și la Clubul de dezvoltare personală (iunie-iulie 2015) și la atelierul rezidențial de dezvoltare personală (10-12 august București).

Echipe de elevi coordonați de cadre didactice au depus 5 proiecte în cadrul competiției proiectului “Îmi pasă, particip, mă implic” (iunie 2015).

Proiectul a avut la nivelul școlii un impact important asupra rezultatelor la învățătură, în anul 2015, 86,71 % dintre absolvenți au promovat examenul de Bacalaureat față de 62,4% în anul 2014, dar și asupra dezvoltării  abilităţilor de comunicare, a creativităţii și a interesului elevilor privind construirea carierei viitoare. 

Director prof. Butnariu Nicoleta – Lavinia- Responsabil CDE

 

TESTIMONIALELE ELEVILOR ȘI PROFESORILOR DE LA LICEUL TEHNOLOGIC “ MALAXA”, oraș ZĂRNEȘTI, IMPLICAȚI ÎN ACEST PROIECT

“ CORECT” a reprezentat în primul rând, o experiență. Mi-a oferit posibilitatea de a obține, la nivel practic, informațiile referitoare la funcționarea și utilizarea sistemului video de teleprezență și mi-a suplimentat cunostințele cu privire la tehnologiile informatizate. Sunt încântată de faptul că sunt unul dintre pionierii utilizării acestui sistem, în România și în orașul meu.

În calitate de profesor am realizat importanța utilizării acestui sistem în procesul instructiv-educativ și influența pozitivă pe care aceste tehnici de predare o au asupra elevilor. Am constatat că atenția lor a fost captată mult mai ușor și că cei care aveau, în general, probleme de înțelegere, percepeau informația mult mai bine. La unii dintre elevi am constatat progrese importante.

“CORECT” mi-a oferit posibilitatea de a intra în contact cu elevi bine pregătiți sau mai puțin pregătiți dar cu toții interesați de aceste activități și de utilizarea sistemului video de teleprezență.”

Cornelia Costache, profesor de matematica, Liceul Tehnologic `Malaxa` Zărnești, profesor în cadrul “CORECT”

“Simpla idee de a participa la niște ore în care profesorul să se transforme în teleprofesor și să predea lecțiile dintr-un alt centru, prin intermediul unui sistem video de teleprezență mi s-a părut la început, imposibilă. Era ceva ce nu îmi puteam imagina. Despre “CORECT”, mi-a vorbit consilierul tutor ,așa că, în momentul în care am aflat că au început cursurile, mi-am luat inima în dinți și am participat. Cu atât mai mare a fost emoția în momentul în care am înțeles cum funcționează un astfel de sistem. Lucrurile deveneau, dintr-o dată mai ușor de perceput și dorința de a utiliza tehnologia devenea tot mai mare. Am înțeles importanța sistemului și mi-am imaginat că așa va arăta viitorul.

Activitățile din “CORECT” m-au ajutat să mă dezvolt personal, să îmi dau seama ce doresc dar și să mă pregătesc mai bine pentru examenele pe care le-am promovat!

“CORECT” mi-a permis să experimentez și să simt cu adevărat spiritual european, ce înseamnă de fapt colaborarea, ce înseamnă Uniunea Europeană.

Deasemenea, a fost o excelentă modalitate de a cunoaște și forma prietenii cu tineri pasionați, de vârste apropiate mie, dar din alte localități, cu profil diferit, experiențe și trăiri diferite.

Consider acum că participarea la “CORECT” a reprezentat o adevărată provocare din care am învățat că limitele mele sunt mult mai îndepartate decât credeam eu și că în fiecare zi poți acumula ceva nou. Așteptările mi-au fost depășite: atmosfera, organizarea, metodele de predare, tehnologia.

Sunt mândru că am participat la activitățile și cursurile proiectului, sunt mândru că școala mea este prima școală din Zărnești și din zonă care utilizează în predare un sistem video de teleprezență.

Sper ca de această tehnologie să beneficieze și următoarele generații.”

Marius Grădinar, absolvent al Liceului Tehnologic `Malaxa` Zărnești, promoția 2014 -2015, elev înscris în CORECT

„Participarea la proiectul CORECT a reprezentat una dintre cele mai frumoase experiențe trăite până acum. Nu credeam că proiectele cetățenești, activitățile și cursurile realizate îmi vor schimba atât de mult tehnicile de învățare, perspectiva asupra lumii și asupra implicării cetățenești.

Sunt bucuroasă că școala mea mi-a oferit șansa de a participa într-un astfel de proiect, de a experimenta metode și tehnologii noi.

Totul a reprezentat o experiență minunată în cadrul căreia am reușit să îmi îmbunătățesc tehnicile de învățare, să îmi pregătesc examenele cu multă atenție și să mă dezvolt personal și profesional.

Am învățat să am mult mai multă încredere în mine dar și cât de important este să cunoști oameni noi și să colaborezi cu ei.

De altfel, am promovat examenul de bacalaureat, sunt acum studentă la Facultatea de psihologie din cadrul Universitatii Transilvania și lucrez part-time în cadrul unei fundații care se ocupă cu terapiile și integrarea copiilor cu tulburări din spectrul autist.”

Iulia Cornea, absolventa a LiceuluiTehnologic `Malaxa` Zărnești, promoția 2014 -2015, elev înscris în CORECT; actual studenta , anul I, Facultatea de psihologie, Universitatea Transilvania Brașov                                 

Director prof. Maria Gîrbacea – Responsabil- CDE – Liceul Tehnologic `Malaxa, Zărnești 

Cercul de competiții din cadrul proiectului CORECT prin desfășurarea diferitelor activități a avut un impact pozitiv asupra elevilor, dezvoltarea dorinței pentru practicarea sportului, nevoia de afirmare, obținerea unor satisfacții în competițiile organizate au lărgit orizonturile lor asupra mișcării în general.

Maier Elisabeta – Responsabil cerc competiții sportive

 Proiectul CORECT a însemnat pentru școala noastră oportunitatea suplimentării informațiilor și cunoștințelor dobândite prin lecții interactive, realizate cu cea mai nouă și performantă tehnologie care a făcut posibilă conectarea în regim de teleconferință a CDE-urilor cu CSEP-urile din mai multe locații. Acest lucru a oferit elevilor noștri din clasele terminale o mai bună pregătire suplimentară pentru examenul de Evaluare Națională (clasa a VIII-a) și Bacalaureat (clasa a XII-a), iar pentru elevii din clasele a VII-a și a XI-a posibilitatea de a intra în contact cu elevi din alte școli sporindu-le interesul de a conlucra în cercurile pentru care au optat.

Proiectul CORECT a făcut mai vizibilă școala noastră în comunitatea locală și avem convingerea că a contribuit la creșterea procentului de promovabilitate la examenul de Bacalaureat – sesiunea iunie 2015 – care a fost de 97,60%.

Director prof. Sima Georgeta – Colegiul de Științe ale Naturii ”Emil Racoviță” Brașov – Centru Suport pentru Educație permanentă

”Media și promovare” a fost o provocare atât pentru lectori cât și pentru elevi. În mod creativ și inovativ au fost puși în situația de a trece de la etapa de consumatori la cea de realizatori de produse media (sigle, postere, fotografii, videoclipuri etc.) Utilizând canalele de promovare consacrate (facebook, blog, portal, radio, emisiuni tv.) au reușit să maximizeze impactul proiectului la nivelul comunității și să parcurgă pași importanți în educația pentru media.

Prof. Dumitru Avădanei – Cercul de promovare și media –Brașov

În calitate de coordonator al cercului de IT din cadrul proiectului CORECT, alături de colega Carmen GEOGE, am avut oportunitatea unui pionierat într-un domeniu foarte nou al programării, neabordat încă de curriculumul şcolar, şi anume programarea dispozitivelor mobile ce rulează sistemul de operare Android.

Provocarea a fost cu atât mai mare cu cât cercul de IT nu a fost gândit astfel încât el să se adreseze unui grup specializat de elevi, ci unui grup cât mai eterogen, care nu trebuie să aibă în mod necesar cunoştinţe de programarea calculatoarelor.

Printre numeroasele unelte documentate în timpul închegării activităţii cercului, una dintre ele ne-a atras atenţia în mod special: este vorba de App Inventor, pus la punct de un grup de studenţi de la celebra universitate MIT (Massachusetts Institute of Technology). Această unealtă a fost concepută, de altfel, întocmai pentru ca orice utilizator, indiferent de programarea informatică pe care o are, să poată crea aplicaţii pentru telefonul mobil sau tabletă.

Activităţile din cadrul cercului de IT au avut un grad mare de atractivitate şi noutate, elevii arătându-se foarte interesaţi.

În paralel cu cercul de IT, am testat şi în cadrul unei clase a XII-a cu profil Matematică‑Informatică aplicaţiile de început şi pot garanta impactul extraordinar pe care l-au avut asupra elevilor: aproximativ 20% dintre elevii clasei au găsit acest domeniu foarte atractiv şi au ales să-l aprofundeze în cadrul proiectului din cadrul Atestatului Profesional de Informatică, reuşind să creeze câteva aplicaţii foarte originale şi bine documentate.

La finalul anului şcolar 2014-2015, în timp ce activitatea cercului de IT era pe încheiate, având un feedback pozitiv, am propus elevilor şcolii din care predau (Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”) cursul opţional (CDŞ) „Programarea aplicaţiilor mobile pentru Android”. Mai precis am propus acest curs elevilor din cele 10 clase de a XI-a şi a XII-a cu profil real. Faptul că 6 dintre aceste clase au ales să studieze cursul opţional propus denotă, în mod evident, impactul, succesul şi actualitatea acestei teme.

Adrian MODRIŞAN – Responsabil cerc IT

Pentru cercul de voluntariat a fost foarte important să ne angrenăm într-un astfel de proiect. Ne-a impulsionat și ne-a oferit o oportunitate de a face cunoscut în școlile din județul Brașov despre ce înseamnă voluntariatul. Cu acestă ocazie am descoperit profesori și elevi care chiar își doreau să se implice într-un astfel de proiect, să își dedice din timpul lor prețios pentru a face ceva util pentru societate, pentru alți elevi, pentru a aduce un zambet celor aflați în suferință. Suntem  foarte multumiți că am fost parte a acestui proiect de succes din județul Brașov și le mulțumim managerilor de proiect pentru această oportunitate.

Daniel Petrule – Responsabil cerc Voluntariat

Abordarea pluridisciplinară sub forma unor excursii de documentare și învățare, corelate cu experimentele de pe teren și completarea fișelor de obsevație a avut valențe pozitive, promovând în rândul elevilor valori și atitudini pentru dezvoltarea independenței în gândire și acțiune, manifestarea curiozității științifice pentru explorarea realității înconjurătoare și stimularea creativității, respectul față de natură și societate, protecția și ocrotirea mediului înconjurător, disponibilitatea pentru învățarea permanentă, corelarea realității de pe teren cu noțiunile însușite în școală la orele de curs.

Prof. Săbău Viviana – coordonator cerc excursii

Cercul de comunicare şi jurnalism a pus în valoare curiozitatea nativă pe care fiecare copil o are, dându-i o formă elegantă, responsabilă şi etică. Elevii au aflat cum se aleg subiectele de ştiri, cum se scrie un text pentru publicul larg, cum se formulează şi se adresează întrebările într-un interviu, care este diferenţa dintre un articol şi compunere la limba română.

În cadrul cercului, au reuşit să îşi dezvolte competenţe şi aptitudini pe care nu au des ocazia să le pună în valoare în şcoală: asertivitatea, gândirea critică, asumarea responsabilităţii, curajul de a vorbi în public, creativitatea.

Întâlnirile noastre de cerc au fost un prilej ca elevii prezenţi să afle mai multe detalii şi secrete din meseriile de jurnalist şi de specialist în comunicare, pentru a lua cea mai potrivită decizie de carieră pentru viitorul lor.

Proiectul CORECT mi-a oferit şi mie, ca profesor, ocazia să întâlnesc tineri perseverenţi şi inspiraţi, care doresc să îşi extindă cunoştinţele şi competenţele în afara cadrului strict al educaţiei şcolare, pentru propria dezvoltare personală şi profesională.

prof. Monica Schiller – coordonator Cerc de comunicare, jurnalism şi dezbateri

Participarea în cadrul proiectului ”Consiliere și Orientare Relevante pentru o Educație de Calitate și Transregională” (CORECT) în calitate de consilier tutor, mi-a oferit posibilitatea dezvoltării competențelor în ceea ce privește abordarea consilierii și orientării școlare și profesionale a elevilor, prin desfășurarea numeroaselor activități, atât cu elevii școlii în care îmi desfășor actvitatea cât și cu cei dintr-o altă unitate școlară. Colaborarea cu echipa de proiect și în special cu ceialți consilieri tutori a fost deosebit de benefică, experiența profesională a fiecăruia constituind modele utile în diversificarea activităților noastre viitoare, în cadrul orelor de consiliere și orientare școlară. Mai mult decât atât, în calitate de responsabil și expert al cercului de Științe și natură, am avut șansa de a experimenta o abordare nouă, cu adevărat interdisciplinară, prin care am urmărit formarea la elevi a unor competenţe integrate, care să permită corelarea limbajelor specifice mai multor discipline, transferul de cunoştinţe şi metode dintr-o disciplină în alta. Proiectul CORECT, prin activitățile desfășurate în cadrul cercului de Științe și natură, a venit în întâmpinarea nevoilor mele de formare, scopul și obiectivele acestuia corespunzând pe deplin aspirațiilor mele. Nu în ultimul rând, participarea în cadrul proiectului CORECT mi-a oferit posibilitatea de a utiliza o tehnologie modernă, atractivă, atât pentru profesori cât și pentru elevi, absolut necesară în contextul unui învățământ de calitate, adaptat nevoilor de formare.

Având în vedere cele menționate, consider că participarea la toate activitățile proiectului a fost oportună dezvoltării carierei mele profesionale, atât din punct de vedere al predării dsciplinelor de specialitate, cât și al desfășurării orelor de consiliere și orientare școlară, în calitate de profesor diriginte.

Prof. Șandor Mihaela Adela – Colegiul de Științe ”Grigore Antipa” Brașov

TESTIMONIALELE ELEVILOR ȘI PROFESORILOR DE LA COLEGIUL TEHNIC “ DR. AL. BĂRBAT”, VICTORIA, IMPLICAȚI ÎN ACEST PROIECT

„Fiecare proiect aduce cu sine emoţii, bucurii, împliniri şi uneori, regrete. Participarea ca profesor de limba şi literatura română în cadrul proiectului „CORECT” a reprezentat o mare şansă, având în vedere noutatea pe care a adus-o acest proiect în şcoala noastră: susţinerea lecţiilor prin intermediul unui sistem video de teleprezenţă., cu teleprofesor şi teleelevi. Astfel, elevii liceului nostru au avut ocazia să cunoască elevi de aceeaşi vârstă, din alte licee din judeţul Braşov, participând cu emoţie şi interes în cadrul acestor sesiuni de educaţie practică, nonformală.

Pe lângă tehnologia informatizată avansată, proiectul mi-a oferit un material-suport bogat, interesant, în vederea unei predări activ-participative a orelor de limba şi literatura română.

Nu îmi rămâne decât să MULŢUMESC echipei manageriale a proiectului „CORECT” pentru şansa primită, şi să sper că activitatea acestui proiect va continua, contribuind la dezvoltarea competenţelor necesare reuşitei viitoarelor generaţii de elevi.”

Prof. Rusu Georgeta-Adriana de la Colegiul Tehnic “Dr. Alex. Bărbat“-Or. Victoria, profesor în cadrul proiectului “CORECT”- cercul de limba şi literatura română

 

A fost o experiență unică, ce a avut un final deosebit pentru mine, deoarece cu ajutorul teleprofesorului, respectiv cu cel al profesorului asistent am reușit să îmi depășesc starea de “ neputință“ în care mă aflam, pentru că eram conștient de lipsurile pe care le aveam la materiile pentru examenul de bacalaureat.

Activitățile din CORECT mi-au întărit încrederea în capacitatea mea de muncă și m-au impulsionat să îmi doresc să promovez examenul de bacalaureat.

Acum sunt student. Multumesc CORECT !

Cotiga Cosmin, absolvent al Colegiului Tehnic “Dr. Al. Barbat“ Victoria, promoția 2015.

 

Am început activitatea în programul CORECT pentru ca după consilierea realizată de consilierul tutor, majoritea colegilor mei s-au înscris în proiect și deci m-am înscris și eu deși nu eram convinsă de utilitatea participării mele.

Acum am prieteni și tineri pasionați de aceleași lucruri ca și mine, am început să mă pregatesc pentru examenele viitoare și am reușit să recuperez mult la materile de bacalaureat.

Sunt bucuroasă că am avut ocazia să experimentez predarea în sistem video iar școala mea că are o astfel de aparatură.

Kallai Ilonka, elevă în clasa a 12-a la Colegiul Tehnic “Dr. Al. Barbat“ Victoria.

Probabil, ca mulți dintre participanții direcți în cadrul Proiectului CORECT, am pornit la drum cu un oarecare scepticism , pentru că orice necunoscută dă naștere și unei anumite nesiguranțe. Întotdeauna am fost deschisă ideii de inovație, însă, cum sistemul din învățământul românesc nu-mi oferă prea multă credibilitate – prea multe așa-zise reforme, prea multe experimențe -, am privit firav la reușita acestui proiect. Trebuie să recunosc acum că mi-au fost înlăturate suspiciunile destul de repede și m-am lăsat prinsă de bună voie în această activitate. Dacă tehnologia computerizată nu era compatibilă cu formația mea umanistă și își găsea cu greu loc în preocupările mele (exclusiv pentru redactare documente școlare și uneori lecții în sistem AEL ), odată cu activitatea desfășurată la CORECT am mai deprins din abilitățile de lucru cu calculatorul. Mai mult, elevii participanți au înteles ca un calculator poate avea și o altă utilizare, nu doar pentru divertisment sau socializare. Sistemul de parcurgere a lecțiilor online a fost o noutate pentru toți, iar cadrul din care lipsea catalogul era cel mai îndrăgit, pentru ca astfel și-a făcut loc o comunicare lejeră între profesor și elev.

Leluțiu Dorina, profesor de limba și literatura română, Colegiul Tehnic “ Dr. Alexandru Bărbat” Victoria- profesor în cadrul proiectului ” CORECT”.

Director prof. Constantin Marilena – Responsabil CDE – Colegiul Tehnic ” Dr. Al. Bărbat” Victoria

Pentru mai multe informații, o puteți contacta pe Gabriela Istrate, Expert informare și publicitate, prin e-mail la adresa strgabriela@yahoo.com